nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Varning för terrier i skogen

Kategori: Allmänt

 
Idag har jag testat viltspår med mina morföräldrars Norfolkterrier Stumpan. Det va allra första gången för henne och hon gjorde det galant! Jag va rätt säker på att det skulle gå toppen då hon nosar väldans på promenader.
Först fick hon se klöven vilken va jätte spännande såklart. La ett kort och enkelt spår till henne då det va just första spåret. Hon va otroligt nogrann och lugn, helt tvärtemot Pin. Lite klurigt va det dock, hon lämnade spåret en gång men så fort jag visa tillbaka henne så fick hon upp det igen. Då va det raka vägen till klöven vilken va jättekul såklart. Det finns inget bättre än att se en glad och stolt vovve efter ett lyckat viltspår! :D Och den här unga damen är verkligen född till att spåra ♡ 
 
Mäster spåraren Pin har fått två viltspår nu i veckan, men det skriver jag om nån annan dag :)
 
/Johanna