nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Lydnads-träning!

Kategori: Lydnad

Lydnad har vart dagens aktivitet! Vi  träffades ett gäng och tränade tillsamans. Massvis med störningar! En löptik och så Pins stora förälskelse Dobby (ja, det är en kille.....). Av någon anledning är han helt fixerad i Dobby, klättrar i stort sätt upp i rumpan på han :S Nu är visserligen Dobby kastrerad vilket kan förklara lite, men fortfarande väääldig creepy-varning..... Träningen gick bra. Vi tränade lite på utgångspositionen, (jag stog upp!) gick väl hyfsat. Främst så va det platsliggande och kontakt kring störningar. Han hade lite svårt att koncentrera sig på mig när vi la upp alla hundarna på rad för att träna som i tävling. Men jag lyckades få sån kontakt att vi klarade upp det bra ändå. Sååå stolt!
 
Kristina, som äger Dobby och Alice, hjälpte mig även jätte mycket med Pin och hans osäkerheter. Hon lyckades till och med träna lite med honom! Vilket är super då hon är mer bestämd och självsäker än vad jag är, tror att Pin behöver det. Efter att ha tränat ett tag med Kristina så fick han den bästa belöningen som finns, Dobby! Haha. Dom lekte lite med varandra också trots den rejäla storleks skillnaden.
Dobby är den mest underbara vovven på planeten förresten! Så glad och kelig. Jag är lika förälskad som Pin är^^.
 
Sansa fick umgås lite med sin framtida "arbetskamrat" Devon. Hon är inte helt säker på honom än, men det blir bättre för varje gång dom möts. Fick även mycket pepp om att jag borde börja träna lydnad med henne också. Tror bannemig jag ska göra det! Lydnad är så fantastiskt roligt!
 
Lite passivitets träning blev det för båda vilket alltid är nyttigt!
 
Ramla inte ur stolen nu, men jag kom faktiskt ihåg att ta lite bilder! Så här kommer några.
 
/Johanna
 
Pin tränar platsliggning
Pin och Tindra
Pin, Tindra, Hailey (löpte) och Dobby
Tindra, Hailey, Dobby, Alice och Devon
Pin efter lydnaden ^^

Kommentarer


Kommentera inlägget här: