nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

S*Lingarö's Knota

Kategori: Allmänt

Dags att presentera vår nyaste familjemedlem! Dock ingen hund utan en liten kisse denna gång, ja eller katt står det iaf i stamtavlan xD
Hon heter Knota och är född i december förra året. Det va brorsan som så hemskt gärna ville ha en katt men det blev jag som skaffa en, han bor med oss så det blir ju lite hans katt också.
 
 
Eftersom jag har en mild allergi mot katt så kändes det bäst att skaffa en renrasig katt, som också ska vara lindrigare mot allergiker. Valet landa på en Sibirisk katt, ett riktigt pälsmonster men likaså allergi vänlig. Knota funkar bra för mig och ända gången jag känner av min allergi är då hon rivit mig. Viktigt att påpeka att Sibirisk katt självklart inte nödvändigtvis är allergi vänlig för alla!
 
Knota fungerar fantastiskt bra med hundarna, hon är helt klart en i gänget. Sister from another mister! ;) Varje gång jag och hundarna kommer in efter en promenad så kommer hon rusandes och möter oss vid dörren. Hon sover även inne hos oss när hon får och hon håller sig ständigt nära hundarna. Pin och Sansa är väldigt förtjusta i henne också, de busas och pussas en hel del!
 
/Johanna
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: