nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Utställning - Norrbottens Vackraste Hund 2012-11-10

Kategori: Utställning

Då ska vi se om jag kan lyckas få ihop nått om senaste utställningen. Får jag mycket kommentarer blir det roligare att skriva också och då kanske det kommer upp inlägg lite oftare =P. Det är liksom inte att vi inte gör något, jag har bara inte inspirationen att skriva ner det....
 
Utställningen gick jättebra, fast inga priser eller rosetter blev det tyvärr. Pin fick oerhört bra kritik, bara positivt. Sansas kritik va inte lika positiv tyvärr, men fortfarande väldigt bra. Dom skötte sig jättebra båda två. Har kommit fram till att så länge jag inte låter Pin stressa upp sig så funkar det super med kontakten och allt. Så vi slapp utfall och en massa skällande och morrande.
 
Pin skötte sig tusen gånger bättre i ringen än förra gången. Han drog lite dock och visade inte upp sin allra bästa sida, men domaren kunde se på ett ungefär hur han rör sig. Vi hade en konkurrent i ringen, Pin va väldigt nyfiken på honom men skötte sig civiliserat ändå. Gick bra med hanteringen denna gång också. Min nya taktik vid uppställandet är en tub med skinkost, funkar fantastiskt! Alla skratta gott när jag tog fram den, inte så diskret direkt. Han fick en andra placering, av totalt två, med excellent.
 
Sansa skötte sig mycket bra hon med. Började ju självklart ge jättebra ögonkontakt precis i slutet..... Måste träna mer kontakt med henne, har ju tyvärr blivit mest träning med Pin inför denna utställningen då han har mer problem. Hantering har hon inga problem med och uppställandet gick väl så bra som man kan förvänta sig. Fega ur med skinkost tuben på henne dock, då den är lika stor som hela Sansa i stort sätt =P. Hon va ända tiken men fick ingen placering med very good.
 
 
Pins kritik:
 Vackert huvud. Bra pigment. Korrekt nacke. Stark kropp. Goda vinklar. Korrekta rörelser. Bra pigment och pälskvalitet. Bra temperament.
 
(Är sååååå stolt och nöjd med den sista kommentaren efter alla problem vi haft. Min duktiga pojke!!!)
 
 
Sansas kritik:
 Korrekt huvud. Bra pigment. Elegant nacke och kropp. Önksar starkare överlinje och bättre bröstdjup. Korrekta vinklar. Goda rörelser. Önskar bättre pälskvalitet.
 

Här har ni hunden som slog oss och utställningens BIR papillon, Hummleviksgårdens Junior Gangster.
 
 
Gangsters kritik:
Bra utvecklad och presenterad. Vackert huvud. Bra pigment. Bra utvecklad kropp i bra balans. Goda vinklar. Bra i rörelse. Bra pigment och pälskvalitet. Bra temperament!
Han blev BIR och BIG3http://www.magicmarvels.se/
 
 /Johanna

Kommentarer

  • Sara säger:

    De går ju bättre och bättre! bara att fortsätta och kämpa ni är jätte duktiga <3 Sansa och Pin är lika söta som alltid!

    Svar: Jo det gör det. Tack så mycket!
    Johanna

    2012-11-15 | 23:33:18
  • Sandra säger:

    Ni är så duktiga :D Och vovvarna är så fina :)

    Svar: Tack så jätte mycket! :D
    Johanna

    2012-11-18 | 14:14:40
    Bloggadress: http://hundkojans.blogg.se
  • Mandana Veysi säger:

    Fina Gangster. Jag köpte Izor av Petra på magicmarvels :)

    Svar: Vilken liten värld! Då hejade du alltså på konkurrenten >.< Har lovat henne att nästa gång slår jag och Pin dom^^. Dom är ju så olika utseendemässigt så det beror nog mycket på domarens smak. Ska du ställa Izor nått?
    Johanna

    2012-11-24 | 15:04:58
    Bloggadress: http://www.Izor.blogg.se
  • Mandana Veysi säger:

    Hehe jo jag "hejade" väl på dem, tycker att Gangster är så otroligt vacker.

    Ja, kommer ställa Izor i framtiden. Han är krypt som du vet sen tidigare så det blir bara inoff för våran del. När vet jag dock inte, inte nu på ett bra tag.
    Mandana

    Svar: Jo han är fin men jag tycker självklart att Pin är finare!^^
    Ja juste det hade jag glömt bort. Men det är ju en kul och nyttig grej att göra ändå! Han är så fin din Izor <3
    Johanna

    2012-11-25 | 01:22:48
    Bloggadress: http://www.Izor.blogg.se
  • Mandana Veysi säger:

    Det är inte ovanligt att man tycker att sin egen hund är finast ;)

    Ja det vore roligt att få en bedömning, han är ju utställd som valp och fick fin kritik så :)
    Mandana

    2012-11-25 | 16:36:56
    Bloggadress: http://www.Izor.blogg.se

Kommentera inlägget här: