nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Pin och en löpande tik

Kategori: Lydnad

Ja då ska jag väl försöka att få ihop ett inlägg också.... Det är ju inte att vi inte gör något, utan att jag inte hittar inspirationen att skriva ner det :/ Men det är ju kul att ha det sen, att titta tillbaks på, så jag får skärpa mig lite. En sak som kanske skulle kunna hjälpa mig att få tillbaks inspirationen är lite fler kommentarer!^^
 
Ok, idag då, ja eller igår blir det ju igen... Sansa har fått vara hemma själv och har inte direkt gjort någonting idag. Hon löper ju vilket gör det svårt att ta med henne på träningar med andra hundar. Pin har det rätt jobbigt när hon är i närheten, därför har jag valt att ta med honom ut så han slipper det. Han kommer vara helt utbränd efter det här löpet kan jag säga! Han jobbar mycket, stressar mycket, men kan ändå inte förmå sig själv att sova ordentligt. Stackars lilla!
 
Till dagens aktiviteter då! Ett ordentligt pass med främst lydnad och utställningsträning tillsammans med Kristina och Hanna. Han gick super fint när vi ringträna och klarade innersvängarna galant! Hoppas det fortsätter så. Det här med "Stå" börjar han bli en riktig höjdare på också! "Fot" har han också börjat förstå och jag kan numer ta flera steg med han. Han har bra position och ögonkontakt, de gångerna han gör rätt vill säga =P. "Platsliggande" har han inga som helst problem med heller. Fick tipset av Hanna att framför allt satsa på det här med stadga i början, det får man så mycket för! Vi har ju redan jobbat rätt mycket med det runt just "Ligg" men vi har fortfarande långa vägar kvar. I stort en mycket lyckad träning! Va kul att se Kristina och Hanna som gick igenom momenten för LK1 också, vi får en jättebra bild av vart vi vill komma och vad vi kan förvänta oss. Hoppas kunna debutera på tävling nästa år! Inga problem när det kommer till Pin, det är jag som är "the loose cannon" i vårt lag >.<
 
Inga nya bilder idag heller.... Får slänga in ett par gammal sommar bilder istället.
 
 
Otroligt snygga vovvar om ni frågar mig! Får se hur det går den tredje i Piteå på inoffaren.
 
/Johanna

Kommentarer

  • Sarah säger:

    Underbara bilder! :D Älskar papillon

    Svar: Tack så mycket! Det är verkligen underbara hundar! :D
    Johanna

    2012-10-29 | 14:29:00
    Bloggadress: http://goldenphotos.blogg.se
  • Andrea säger:

    Stackars Pin :/ Är han okastrerad?

    Svar: Ja det är han. Han är väldigt snygg så ska ställas en del samt att det kan bli intressant med avel i framtiden, så han får behålla kulorna. Sansa ska kastreras så småningom dock. Är väldigt dyrt att kastrera tik så måste spara ihop lite till det.
    Johanna

    2012-10-31 | 13:56:41
    Bloggadress: http://sporthund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: