nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Jätten-j spårar!

Kategori: Spår

Idag har vi vart ute i skogen och spårat vilt! Eller ja, en rådjurs klöv... Blodspår på ungefär 50 m. Helena och hennes hund Loke var också med. Första gången med blodspår för Loke och andra gången för Pin. Sansa fick tyvärr inte spåra idag då hon inte har någon sele, hon var inte speciellt intresserad ändå (lät henne nosa på spåret). Loke hade lite svårt att förstå vad han skulle göra i början. Jag tror att han inte riktigt fattade att blodet ledde till målet, han tyckte blodet i sig va så intressant. Men när han väl förstod då gick det jättebra för han.
Pin som är lite av en expert (*hosthost*) drog iväg direkt längs spåret. En väldans fart hade han, att han ens hann få in några "luktpartiklar" i nosen förstår jag inte. Han följde spåret bra och älskade belöningen (klöven) i slutet. Stolt som en tupp bar han klöven hela vägen hem!
 
Nu är han super trött och har sovit ända sen vi kom hem i stort sätt. Ska rasta dom och så är det säng för mig med, matte är också jätte trött^^.
 
/Johanna
 

 

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Va skoj att de gick så bra för Pim. är ju skitbra aktivering hade själv gärna prövat med mina :D Haha stolt ser han verkligen ut att vara med "JÄTTE KLÖVEN" :)))

    Svar: Jo det är verkligen super kul för både hund och matte! Så det borde ni definitivt pröva! Du kan ju tänka dig hur det sett ut med en älg-klöv^^.
    Johanna

    2012-09-17 | 14:13:32
  • Sara säger:

    Oj glömde att skriva mitt namn på första komentaren /Sara

    2012-09-17 | 14:14:27
  • Hannah säger:

    Haha lyckan och stoltheten när dom hittar klöven är helt underbar :P Min hund måste visa alla vad han har och så går han omkring med klöven i munnen och ser ut som att han äger världen :P

    Svar: Ja min pojk blev super stolt! Han behöver få bättre självförtroende så viltspår är verkligen bra för honom. Ska se om jag kan ladda in en film på när han bär hem klöven, stoltare hund blir svårt att hitta^^.
    Johanna

    2012-09-25 | 12:48:50
    Bloggadress: http://littlebirdtoldme.blogg.se

Kommentera inlägget här: