nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Jätten-junior på utställning!

Kategori: Kingpin

Igår deltog jag och Pin i vår första utställning! Hundhusets inoff i Luleå. Det gick mycket bättre än vad jag vågat hoppas på. Vi fick visserligen ingen rosett eller så, med detta var mest bara en test runda. Så att Pin fick träna lite och så att jag fick lära mig lite om vad det här med utställning är.
 
Han fick jättebra kritik (se nedan) men behöver bli mer "tillgänglig". Domaren sa att det är synd att han är så osäker för han är riktigt fin =D. Han tipsade oss även om att gå på alla utställningar vi kan och träna, träna, träna. Det ska vi! Sansa va väldigt sugen på att gå in i ringen hon med, men hon va inte anmäld, dumma matte! Hon smet faktiskt in i ringen en gång, oops. Nästa gång blir det nog till att ställa båda.
 
Kingpins kritik på först utställningen:
1 årig maskerad hane, bra öron, bra proportioner, välkroppad för åldern, bra pälskvalitet, behöver få bättre självförtroende, rör sig bra framtill men underställt bak.
 

Väldigt nöjd med den kritiken faktiskt!
 
Det va jätte trevligt att träffa alla hundmänniskor och hundar också. I den här omgivningen trivs jag verkligen som fisken i vattnet!
 
/Johanna
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: