nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Lugn dag

Kategori: Allmänt

Idag har vi tagit det lugnt. Jag har huvudvärk och orkar inte aktivera dom så mycket. Lite lek efter att vi gått upp (vid 11.30!, som sagt huvudvärk så jag är förlåten). Det kan vara rätt komplicerat att leka med två hundar samtidigt har jag märkt. Men det är nått jag måste tyvärr... Pin låter inte Sansa och jag leka själva utan försöker sno vad det nu är som vi leker med. Måste lära honom att det inte är ok, men vet inte hur jag ska göra det. Han riktigt mobbas och snor leksaker av Sansa så fort han får chansen =/.
 
Vi har även vart ute på en liten promenad. Jag och Sansa gick mest "off road" för att öka svårigheten och motionen lite. Pin däremot gjorde mig otroligt besviken och gick mest längs vägen och vänta på oss. Han som ska vara äventyraren i familjen! Sansa va super duktig trots att hon är minst, och hoppade gladeligen efter mig. När det var dags att klättra på stenar kom Pin hoppandes däremot, det gillar han. Så lite "off road" blev det för han med. Han nosade även efter godis i en sandhög så han fick sin aktivering också trots att han var så lat.
 
Nu ska vi ta det lugnt resten av dagen så att min huvudvärk förhoppningsvis kan släppa. Mys framför tvn, min favorit!
 
/Johanna
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: