nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Fullt upp

Kategori: Allmänt

Idag har vi hållt igång kan jag lova! Först va vi iväg på en liten play-date på isen. Blev inte så mycket "play" för papp-monstrena dock, dom andra hundarna va för stora och buffliga. Det va förutom Pin och Sansa; två aussies (Alice och Nalle), en stor blandras (Dobby), en sibbe och en samojed. Man såg verkligen på Pin att han ville, men han vågade sig inte riktigt ut på slagfältet =P Mycket bra träning för Sansa också som är osäker kring framförallt stora hundar, hon fatta dock inte vitsen i det hela tror jag.
 
Efter play-daten så tog vi en promenad på isen med Kristina och hennes hundar (de som är nämnda med namn ovan). Jag lassa över kameran också så Kristina tog en massa bilder på samtliga hundar, se nedan.
Totalt så va vi ute på isen i 3 timmar.
 
Men inte va vi klara här inte....
 
Hem en snabbis och ladda upp bilder, hann inte med så mycket mer, sen iväg igen. Buss till Hundhuset denna gång där jag skulle hjälpa till med fikat. Föreläsning om hundens anatomi, kring utställning. Hundarna fick passivitetsträna, samt socialträna kring en massa människor och ett gäng hundar. Hundarna känner dom sedan tidigare så inga problem där. Föreläsningen höll på i 5 timmar. Sen va det bara buss hem, och nu sitter jag här framför datorn medans vovvarna sover som stockar. Oj så trötta dom blev idag, med all förståelse.
 
Imorrn ska vi iväg till Hundhuset igen för dag två i föreläsningen (sista). Börjar kl. 10 och vi ska vara där en halvtimma innan, den håller sedan på fram till 16. Passivitets- och socialträning igen alltså^^. Direkt efter föreläsning ska sedan jag och Sansa debutera i kurssammanhang, tillsammans dåra jag har tidigare gått valpkurs med Pin. Vet inte om Sansa har gått kurs innan. Det är i alla fall en vardagslydnadskurs som hålls utav en vän till mig, det ska blir askul verkligen! Så nyttigt för mig och Sansa också, Pin får fortsätta med passivitetsträningen.
 
Här kommer några bilder från idag, Kristina är fotograf.
 
/Johanna
 
 
Hur Pin beter sig kring kastrerade hanar......
 

Kommentarer

  • Sara säger:

    Vilka härliga bilder! och så mkt snö ännu vi har inget kvar alls utan här är det verkligen vår man kan gå med bara tjocktröja ute! :))
    Verkar som ni haft en kanon dag, lycka till imon på kursen! ^^

    Svar: Jo här är det massa snö kvar, bilderna är tagna ute på isen så då förstår du att vintern fortfarande hänger kvar ;) Men det börjar vända även här, tack och lov!Tack så mycket, det ska nog gå bra, Sansa är så duktig och lyhörd. Berättar imorrn hur det gick!
    Johanna

    2013-04-05 | 23:36:53

Kommentera inlägget här: