nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Tävlingslydnad steg-för-steg

Kategori: Lydnad

Ska börja visa och förklara hur min lydnadsträning med Pin går till. Hur vi lär in de olika momenten och vilka steg vi tar för att nå dit vi vill. Jag har precis gått med i en studiecirkel i tävlingslydnad samt att jag har många vänner som kan det här och tävlar i högre klasser, så jag får mycket hjälp och tips på vägen. Det jag har upptäckt är att man i vissa situationer får lägga upp träningen lite annorlunda med en liten hund men grundprincipen är den samma. 
 
Har kommit fram till att det nog blir bäst om jag gör individuella inlägg för varje steg i ett moment så kan jag skriva under tiden vi lär in också. Så håll utkik på bloggen efter dessa :D
 
/Johanna

Kommentarer


Kommentera inlägget här: