nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Låt nosen leda dig

Kategori: Sök/Uppletande

Trötta hundar, yes! så skönt. Söka frukost, leksak plus en massa skoj i snön har det blivit idag. Både huvud och kropp har fått jobba alltså, ja på Pin i alla fall. Sansa va inte så på i snö skojet.... Det är meningen att dom ska vila kroppen jag vet... Men dom är så pigga båda två så kan inte inte låta dom ha kul och röra på sig! Dessutom är det så jobbigt för mig med understimulerade hundar =P
 
Söka frukost - Något som båda uppskattar och är med på. Lagom aktivering som inte kräver jätte mycket av varken mig eller vovvarna.
 
Söka leksak - Något som båda ääälskar. Lite mer utmanande och båda vovvarna är taggade till tusen, hög stressnivå och fokus.
 
Skoj i snön - Pin älskart, Sansa är inte road.... alls. Upp och ner för snöberg och ut i djupsnö. Mycket bra och enkel (för mig^^) aktivering för kroppen.
 
Resultatet = trötta hundar, min favorit!
 
Bjuder på lite bilder från leksaks-söket.
 
 
Sååååååååååååå taggad!
 
/Johanna
 

Kommentarer

  • Nadja säger:

    Hahah skrattar åt sista bilden!

    Svar: Hihi ja den är så charmig :D
    Johanna

    2013-02-09 | 12:07:07
    Bloggadress: http://fluffigt.weebly.com/
  • Susanne säger:

    Söta dom är dom små liven...:)

    Svar: Tack så mycket! ^^
    Johanna

    2013-02-19 | 23:13:54
    Bloggadress: http://www.mylovleydog.blogg.se

Kommentera inlägget här: