nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Högutbildade

Kategori: Lydnad

Idag, ja eller tekniskt sätt så är det ju igår ;), har hundarna blivit riktigt högutbildade, på universitetet! Fast det va ju jag som va läraren så den "utbildningen" lär väl inte väga så tugnt trots att den skedde på universitet. ;)

Körde lydnad med Mäster Pin, han skötte sig galant! Blev mestadels ff och platsliggande. Måste träna mer på våra vänster svängar, finns inte plats nog att göra det inne i lägenheten så har varit dålig på att träna det överhuvudtaget. Platsliggandet körde vi svårighetsgrad svår, med gående och cyklister farande mellan mig och Pin. Gick hur bra som helst! Han va väldigt fokuserad på mig trots massa människor.
Med Sansa så va största fokus på miljöträningen då hon kan vara väldigt osäker. Blev endel inkallnings träning med henne också dock, vilket gick lysande. Hon va väldigt självsäker och alert på mig trots mycket folk och rörelse runt omkring, duktig flicka!
 
Bjuder på några bilder på monsterna också, mitt på Regnbågsallén! ;)
 
/Johanna
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: