nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Rutiner

Kategori: Allmänt

Nu ska vi börja få upp rutiner! En vanlig dag ska numer innehålla; en promenad på 1h+, lydnadspass på ~10min, promenad på 30min+ samt ytterligare ett pass med mentalaktivering på ~10min. Det får bli vårat "skelett". Sen ska vi träffa och träna/promenera med andra hundar minst 2 ggr i veckan. Nu kan jag börja ta vovvarna till Hundhuset igen efter kennelhostan så det är lätt fixat om ingen har tid att träffa oss i övrigt.
 
Vi börjar så här så får vi utveckla det ytterligare i framtiden. När snön försvinner så kommer vi ju bland annat kunna ge oss på viltspår igen, det skulle jag gärna vilja göra minst en gång i veckan. När vädret blir varmare och bättre kommer även övrig aktivering komma igång mer.
 
Ni får gärna berätta lite om hur era rutiner ser ut, eller om ni har tips på hur jag kan få till mina bra!
 
/Johanna
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: