nervöst skall

En blogg som främst handlar om Kingpin och Sansa, lydnad och viltspår

Imorgon

Kategori: Sansa

Idag har det inte hänt nått speciellt så jag tar och skriver om imorgon istället.
 
För imorrn förstår ni så ska jag och Sansa till Studiefrämjandet här i Luleå och göra ett lämplighetstest för "Hund för alla" (som jag nämnt tidigare, se "Terapihund"). Sansa kommer då utsättas för diverse situationer som kan tänkas möta en terapihund i arbetet. Jag har faktiskt inte den blekaste om hon kommer att bli godkänd eller inte. Hon är så extremt svår att sätta fingret på. I de flesta situationer är hon jätte trygg och säker i sig själv. Går med huvud och svans högt upp i skyarna mitt bland 5-10 stora hundar på en flockis, verkligen äger stället. Men i andra situationer kan hon bli livrädd, skriker och försöker fly därifrån. Vi får se hur det går.... Dom som gör testet kan ju det här så jag litar fullt ut på dom. Om hon inte blir godkänd imorrn så kan vi ju alltid försöka igen senare, hon är ju ung än^^.
 
Pin får stanna hemma själv, det klarar han!
 
/Johanna
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: